Vintage almásláda éjjeliszekrény - nem csak loft lakásokba!

Ez a kis vintage bútordarab nagggyon menő lesz szerintem. Nem csak loft lakásokba!

Vintage industrial loft nightstand




A sztori a következő: 1,5 éve költöztem be a mostani lakásomba. Nem egy loft, viszont én nagon szeretem ezt a stílust!
Így elhatároztam, hogy hogy feldobom néhány vintage és ipari stílusú bútordarabbal. Vásároltam egy fém ágykeretet és egy agyonhasznált fém öltözőszekrényt.

Nem sokkal később vásároltam egy éjjeliszekrényt is, amely eléggé modern és semmi köze se a vintage, se az ipari, se a loft stílushoz.

vintage industrial loft nightstand
Az egyáltalán semennyire sem vintage stílusú éjjeliszekrény

Tetszik? Akkor irány a KIKA vagy a jófogás, nem is kell továbbolvasni.

Még mindig itt ? Tökély :) Szóval szükségem van egy másik éjjelire is. Majdnem vásároltam is egyet, amikor eszembe jutott: készítek egy menő vintage stílusú darabot. Már egy ideje keringtek az ötletek a fejemben ezzel kapcsolatban. Eredetileg fióknak használtam volna fel a raklapból készült dohányzóasztalomhoz, erről később olvashattok egy csináld magad (DIY) cikket.

Szóval mi is ez a láda? Almatárolásra szolgál. Mindig is tetszettek a nagyszüleim házában, nagyapám készítette őket. Két típusuk volt mint nemrég megtudtam: a sötétek - én barnának neveztem őket - és a natúr színűek.

Édesanyámmal a következőképp alakult a beszélgetésem: felhívtam, és és elmondtam neki, hogy éjjeliszekrényt szeretnék készíteni. Megkérdeztem, hogy emlékszik-e ezekre a barna almásládákra. Mire ő: "hát, vannak a fekete színűek, és a barnák". A barnát választottam, előzetes tervem szerint.

Később kiderült, hogy amit édesanyám barnának gondolt és amelyet én végül választottam, az ő olvasatában a natúr színű volt, míg a feketék voltak a menő kinézetűek, amelyek igazán tetzsette nekem.

De sebaj: ha az élet citromot dob, készíts belőle limonádét. Végül maradtam ennél a típusnál, mivel így kipróbálhattam a faégetési technikát, amelyet már régóta terveztem és annyira tetszett!.

vintage industrial loft nightstand
A kiindulási alap


Mielőtt elkezdtem volna felgyújtani a ládát, azon gondolkoztam, miből is készüljön a teteje. Az előző cikkemben (Industrial TV-állvány - 1. rész) írtam, hogy nem akarok üveget használni, mert túl sokat használtam az utóbbi időben. Nos, ez azon esetek egyike, szerintem itt nagyon beválik.

Egyrészt praktikus: könnyű tisztán tartani, akkor sem törik ha kalapáccsal ütsz rá mivel edzett üveg. Jól illik egy loft lakásba is, jól mutat a fával, bőrrel és fémmel együtt. Az átlátszó fajtát preferáltam, mivel így látszik az égetett ábra.
A láda mind a négy sarkába lyukakat fúrtam, amelyekbe belebiggyesztettem a szilikon csúszásgátló tappancsokat. Ilyen esetekben jó szolgálatot tesz: a gravitáció a tappancsokra szorítja az üveget, nem kell ragasztani vagy egyéb módon rögzíteni az üveget.


Rubber bumpers for the vintage-, industrial-, loft-style nightstands
Szilikon csúszásgátló tappancsok vintage, ipari és loft stílusú éjjeliszekrényhez


A minta égetése, avagy pirográfia

Ezt a részt nagyon vártam! Egy kicsi gázégőt használtam, kösz bátyó!


vintage industrial loft nightstand
A gázégő


Először egyenletesen kezdtem égetni a fát, mint ha festettem volna. Kísérleteztem, mivel ez volt az első alkalom, hogy használtam ezt a technikát.

vintage industrial loft nightstand
Az első próbálkozás az égetéssel

Egyáltalán nem tetszett! Túl egyenletes volt, nem illett a fa természetes tökéletlenségéhez.

Így hát lecsiszoltam, és szabálytalan köröket és formákat igyekeztem égetni, ennek végül tetszett is az eredménye.

Szerettem volna valamiféle mintát is a láda aljára, belülről. Először egy kávészsákot gondoltam elhelyezni az aljára, loft lakásokban amúgy is szívesen alkalmazzák ezt az anyagot.

vintage burlap cffe bag painting for loft flats
A kávészsák, "festményként" felhasználva, nálam


Aztán hirtelen beugrott: miért ne égetnék valamilyen menő ábrát a láda aljára? Mondjuk egy nagy 'V' betűt? A gázégőt a legkisebb fokozatra állítottam, hogy egy szép, vékony vonalat kapjak.
Nagyon tetszik!

vintage industrial loft nightstand
Égő

vintage industrial loft nightstand
"V" mint vintage, nem "V" mint vérbosszú

A láda összes oldalát megégettem, majd babaolajjal bekentem.

A 'V' betűre nem kentem olajat, mert elkeni a kormot, és homályos lett volna az ábra.

A láda oldalára is ugyanezt a mintát próbáltam elhelyezni. Ahogy vártam azonban, a láng szélessége túl nagynak bizonyult, még a legkisebbre állítva is a fokozatot.

Nem baj, nem egy "V" betű, de egy érdekes forma, rendben vagyok vele. Kísérletezés a mottó!


vintage industrial loft nightstand
Egy másik "V" mint vintage - majdnem :)

Lábak

Az egyetlen hátralévő lépés a hozzáillő lábak megtalálása. A teljes magasság az ágyéval kell egyezzen, és újrahasznosítottnak kell lennie hogy illeszkedjen a témához.

Valami ötlet? Osszátok meg a komment szekcióban!

Comments