Industrial TV-állvány - 1. rész

Éés az első Do-It-Yourself (DIY) poszt industrial témájú.

Egy industrial, azaz ipari stílusú TV állvány elkészítése saját kezűleg (DIY), amely jól illik loft
lakásokba. Vintage kinézet, sok valódi rozsdával!

Industrial TV stand - part 1

Kiindulási alapok

Ezeket a gurulós állványokat egy bezárt ruhaüzemből szereztem. A raktárban szolgáltak a termeléshez szükséges cuccok tologatására. Lehetnének ennél iparibb erdetűek?
Mégis, inkább úgy néznek ki mintha egy kórházból szöktek volna meg. Kutattam vérfoltok után, de nem találtam, szerencsére.

Az erkélyemen lévő ülőszetthez hasonlóan - egy következő DIY cikk témája - ezek a taligák sem mutatnak jól fehérben:


"Ne vidd el!! Labor! Kösz!" - egy kis belsős beszélgetés a múltból :)

Az első teendő: megszabadulni a farostlemezpolcoktól. Popszegecsekkel voltak a vázhoz rögzítve, úgyhogy nyers erőt alkalmaztam: kirúgtam őket vázból. Egy kis rombolás senkinek sem árt, és milyen jó érzés ;)

Ezen intelligens megmozdulást követően, a popszegecsekre vetettem magam. Egyszer használatosak, így le kellett fűrészelnem őket.
Popszegecs, a zenés rögzítőelem
Felkaptam a vasfűrészem, és megszabadultam tőlük.


Fűrész


Csípőfogóval rángattam ki

A popszegecsnek bevégeztetett

A kerekeket is eltávolítottam, kivettem a tengelyüket, hogy leszedjem róluk a pár tonnányi szövetszálat
Felborult a világ rendje
Kerékgyártó


Meg is csiszoltam őket egy kissé, a váz fehérre festésekor a kerekek is megkapták a magukét. Nagyszerű, hogy egy kis törődés után mennyivel jobban néznek ki!

Előtte - utána

Ezt követően folytattam az átalakítást a kórházi fehér dizájntól az ipari kinézet felé: lecsiszoltam az ocsmány fehér festést. Kézzel. Már sokszor csináltam, nincs rá célszerszámom, az oldschool módszernél maradtam.


Értelmes képem munka közben
Ez a rész nem valami szórakoztató. 60-as csiszolóvásznat használtam, ez volt a legdurvább amit találtam otthon. Gyakran kell őket cserélni, elég hamar elkopnak. Érdemes, ha nem akarod az egész napod csiszolással tölteni, Mondjuk így is sikerült, és nagyon untam már.
Mindegy, a lényeg, hogy kész lett!


A csupasz valóság

Felvetődhet benned: miért kell fémig lecsiszolni? Ha átfestésre kerül a sor, elegendő egy egyenletes felület, némi előző festékréteg nem okoz gondot. Csak fújd le / fesd át és kész.

Nos, nekem más terveim vannak! A rozsdás kinézetre szavazok ezúttal. Mivel beltérben lesz, nem feltétlenül szükséges lelakkozni sem, simán rozsdásan hagyom.

Felmerül a kérdés: hogyan érjük ezt el? A szabad ég alatt hagyva előbb-utóbb megrozsdásodna. A hangsúly az utóbbon van, érdemes meggyorsítani a folyamatot.

Két módot ismerek rá, biztosan van több is:

1. Sósav a zsírtalanításra és hidrogén-peroxid a rozsdásításra: ettől a koktéltól seperc alatt megrozsdásodik a cucc, viszont nem vagyok a kemikáliák nagy barátja.

2. Bármilyen meglepő is: SÖR és SÓ. Igen! :)
A sörkedvelők kedvéért gyorsan megjegyzem: nagyon ócska sört használok, amelyet senki sem inna szívesen. És tényleg, ennyire egyszerű:
- zsírtalanítsd a fémet, pl. szappanos vízzel
- vidd fel a sört: ez alkalommal egy rongyot merítek a sörbe, és áttörlöm vele a vázat, így egyenletesen, pocsékolás nélkül tudom felhordani
- ragadd meg a sószórót, és szórd be vele a vázat, mielőtt megszáradna sör, így hozzáragad

Ennyi, a fém máris jó úton halad afelé, hogy egy industrial kinézetű rozsdaboglya legyen. Legutóbb, amikor ezt a technikát alkalmaztam, 2-3 hétbe telt a folyamat, és vicces követni ahogy napról napra barnul :)

Egyedül annak eldöntése maradt hátra, miből is készüljenek a polcok. Az első gondolatom az üveg volt. Az a helyzet, hogy eléggé meguntam, mivel már többször alkalmaztam a többi cuccomnál, ahogyan azt majd az elkövetkezendő cikkekben is látni fogjátok.

Tömörfa polcok? Túl szokványos.

És akkor eszembe jutott. Vékony léceket erősítek rá, az elegáns kinézet kedvéért. Hmm, majdnem, de még nem az igazi.


A lécek alkotnak majd egy polcot kvázi

ÉS VÉGRE! Gázégővel megégetem őket, így öregítve a kinézetüket.

The Burn Identity


Miután ezt is kitaláltam, ez a kis nyomiság már jó úton halad a menő, rozsdás industrial kinézet felé.

Nézzetek vissza pár nap múlva, hogy lássátok, hogyan halad a rozsdásodás, a léceket is beszerzem hamarosan.

És osszátok meg ezt a cikket, ha tetszett! Folyt. köv.

Comments