Vintage gyertyatartók - hogyan ápoljuk őket?

Ezek a menő vintage gyertyatartók az 1920-as, 1930-as évek táján készültek. Családi örökség, édesanyám ágáról.

Némi háttérinfó, amelyet a sarki ószerestől tudtam meg: a legdrágább gyertyatartók és szobrocskák ezüstből készültek. Természetesen csak a leggazdagabbak engedhették meg maguknak ezt a luxust.


Antik, ezüstből készült  - kevesek kiváltsága
A következő szintet a bronzból készült gyertyatartók jelentették. Némileg olcsóbbak voltak, még ezek sem voltak olyan könnyen - értsd, alacsony áron - elérhetőek.

Bronz

A legolcsóbb megoldást a spiáterből (=cinköntvényből) készült gyertyatartók és szobrocskák jelentették. Ezek megjelenésükben igencsak hasonlóak bronz társaikhoz. Bevallom, én sokszor nem tudok különbséget tenni közöttük. 

This is already mine - vintage candlestick from the 1920's, 1930's

DE CSAK AZUTÁN, hogy ezt a nagyon könnyű kezelést elvégeztük!!

A lépések a következők:
1. Tisztítsd meg a gyertyatartót vagy a szobrocskát egy nedves ronggyal. Gyengéd tisztítószert hozzá lehet adni a vízhez, saját tapasztalatom szerint nem szükséges.

Egy könnyed tisztítás után - lényegében csak a port töröltem le
2. Tégy egy rongyra egy kevés babolajat, pl. Johnson's vagy DM babaolajat és töröld át vele a gyertyatartót. Az aprónyi háromdimenziós részletek esetében nyakonöntöttem közvetlenül a flakonból, és hagytam, hogy a folyadék a gravitáció segtségével eljusson a nehezen hozzáférhető helyekre is. Ne feledd, a kezelés célja, hogy egy selyemfényű, visszafogott csillogást kölcsönözzünk a tárgynak.
3. Töröld le a felesleget!

ENNYI!



Micsoda különbség!



És végül "természetes" közegükben, azaz nálam:

Nálam :)


Ugyanezt a kezelést alkalmaztam az első világháborús tarackhüvelyeimen is:
80 mm-es első világháborús hüvelyek...

...melyeket a Feldkanone M 05 lőtt ki
Nézzetek vissza a hétvégén egy másik Do-It-Yourself cikkért amelyben egy vintage éjjeliszekrényt készítek, és meglátogatok egy vintage piacot is!

Comments