Loft bútor 3 egyszerű lépésben - menő rádiólámpa

Loft rádiólámpa - még eredeti állapotában
Loft rádiólámpa - még eredeti állapotában


Loft bútor gyorsan és egyszerűen? Elmondom hogyan lehetséges három egyszerű lépésben, egy rádiólámpa példáján keresztül.

Nagyon kúl lesz!

Érdekel hogyan csináltam? Itt megtalálod.



Miért ilyen drága a loft bútor?



Ha keresgettél már valaha is loft stílusú designbútorokat, két dolgot talán észrevettél: nagyon drágák és végtelenül egyszerűek. Miért ilyen drágák? Mert akinek loft lakásra telik, az simán meg tudja fizetni őket. Mert egyediek. Mert...csak.

Akármi is legyen az oka, TE tökéletesen képes vagy hasonlókat készíteni. Jellemzően pár évtizedes, kopott használati tárgyakból.  A jófogáson naphosszat keresgélhetsz ilyen cuccok között, aprópénzért.


Elég a mellébeszélésből, hogyan készül a loft bútor mindössze 3 lépésben?



1. Találj ki egy ötletet

2. Kinézet és  – opcionálisan – újragondolt funkció kiötlése

3. Megvalósítás

+1: élvezd a végeredményt és légy rá büszke!

A jó hír az, hogy nem kell szakembernek lenned mindehhez. Az asztalosmunka kitanulása helyett bőven elég, ha pár fogást tudsz, és máris egy csomó eszközöd van. Egy kis csavarozás, fúrás, festés, esetleg rozsdásítás, és máris kész a kis loft cuccod.



Első lépés: az ötlet a loft stílus alapja

Vintage TV-állvány nem csak loft lakásokba

Tényleg szükségem van rá?

Nem feltétlenül, több helyről is indulhatsz:
  • szükséged van egy használati tárgyra, és eszedbe jut, hogy akár el is tudnád készíteni
  • megtetszik valami, aminek találsz helyet J
Nekem egy költözésnek köszönhetően több dolog is hiányzott:
  • egy dohányzóasztal
  • egy TV-állvány
  • álló- és mennyezeti lámpák
Talán most felmerült benned: loft lakásba költöztem?

Nem, sőt!

A lakás és az épület is teljesen modern volt. Nekem viszont nagyon tetszett a loft stílus, és mindenképp fel akartam dobni az új lakást néhány menő darabbal.

Szóval kellett egy lámpa. Egy fekete vízcsőből készült lámpám már volt. Hangulatvilágításnak megfelelő, de sok fényt nem ad. Így elhatároztam, hogy készítek egy praktikusabbat is. A stílust természetesen nem akartam mellőzni.

Régóta tetszettek ezek a rádiók a hatvanas évekből, először éjjeliszekrényt akartam faragni belőle.
Végül eszembe jutott, hogy az oldalát és tetejét kifúrva lámpás is lehet belőle.

Ötlet kipipálva, mi a következő lépés?

Második lépés: design, a loft bútorok lelke

Azaz a kinézet és a funkció kiötlése. Az első lépés izgalma után ez a szakasz sem kevésbé érdekes: hogyan tartsam meg az eredeti kinézetet, és találjak új funkciót? Az utóbbi opcionális, ennek az állványnak a lényege például nem változott, csak a külseje. Egy kis rozsdával és falécekkel visszerepült az időben, így már tökéletesen hozza a loft feelinget.

A rádiónál más volt a helyzet, nem hiányzott egy recsegő-ropogó hangú szerencsétlenség, van jó kis hangrendszerem. Viszont össze tudtam kötni egy régi kezelőszervet egy új funkcióval: a hangerőtekerő kapcsolja majd be a lámpát.
A loft rádiólámpa foglalata
A foglalatból kiálló kapcsoló lesz összekötve a hangerőszabályzó gombjával


Bingó! Második lépés letudva!

Harmadik lépés: a rádiólámpa megvalósítása - amikor a loft szelleme megszáll

Azt gondolod, nincs elég tapasztalatod hozzá? Ne aggódj, nekem sem volt. A jó hír az, hogy nincs is rá szükség!

Vegyük a rádiólámpa példáját: mi kellett hozzá? Fúrás, festés, varrás és végül az izzók bekötése. Na jó, az utóbbi kettőt kiszerveztem – köszi anyu és bátyó. Ha nincs ismerősöd, a varrást és az izzók bekötését is fillérekért megcsinálják.

Szóval mivel végeztem eddig?

A kibelezés

loft rádiólámpa
Még eredeti állapotában

A rádió teljesen működőképes volt, a „lelkét” eltávolítottam. Négy csavar kitekerve és már kint is volt! 

loft rádiólámpa
Már kibelezve. Ne sajnáljátok, rengeteg ilyen rádiót gyártottak!


Kifúrtam a lámpa oldalát és tetejét

Mérjed ki, amennyire pontosan csak tudod, hova szánod a lyukakat. De mihez kezdjél, ha egy kicsit ferde lett?

Örülj neki, viccen kívül.

Nekem az egyik kedvencem a loft stílusban, hogy jól is áll egy kis tökéletlenség. A lyukak tökéletesek lettek, de a rádió fa külsejének borítása – enyhén szólva – tökéletlen. Látszik rajta az idő múlása, és pontosan ettől lesz érdekes.

Szóval ne aggódj, inkább ugorj a következő pontra!

Mivel a fúrásnál világított a rádió keresztmetszete, egy kis festékes ronggyal megkentem, a felesleget pedig egy másik ronggyal letöröltem a lyukak környékéről.


A belsejét is kifestettem
Bevallom, ezt nem terveztem. Az ok egyszerű: büdös volt J Szeretem a régi, kúl tárgyakat, de a szagukat nem.  Egy kis lazúrfesték  a doboz belsejébe és a probléma máris megoldva!

Loft rádiólámpa belülről, már kifestve
Loft rádiólámpa belülről, már kifestve


A terv módosult...

loft töklámpás
Ez több fényt add, mint a lámpám jelenleg 
...mert nem adott elég fényt a lámpa. Hangulatlámpának tökéletes, fénye sajnos egy töklámpást is alulmúlt.













Végül rátaláltam az 1 méteres tiplire a Praktikerben, négy egyforma hosszúságú darabra fűrészeltem és facsavarral rögzítettem a doboz aljához.

A loft rádiólámpa fejtetőn
Tiplik a rádió aljához rögzítve


Erre került ez a lyuggatott anyag, amely eredeti sárga színét egy kis hipós rábeszélés hatására elveszítette.

loft vintage rádiólámpa
Sárga helyett már szép fehér
Ami még hátravan:
  • A fő ötlet megvalósítása, azaz a rádió hangerőtekerőjének összekötése ezzel a kapcsolós foglalattal
  • egy pótlólagos izzó is lesz amely az alsó lámpaernyőbe lóg be és a „hasznos” fényt szolgáltatja
A loft rádiólámpa foglalata
A foglalatból kiálló kapcsoló lesz összekötve a hangerőszabályzó gombjával

Soknak tűnik? Leírni több időbe került, hidd el. Ez az egyik kedvenc darabom, mert nem sok példát találni rá: vintage radio lamp.

Hamarosan befejezem, és megosztom a végeredményt.

Izgi!

Comments